19 Ocak 2008 Cumartesi

FUTBOL ASLA SADECE FUTBOL DEĞİLDİR


"Futbol asla sadece futbol değildir" dünyanın sayılı futbol yorumcusu ve yazarlarından Simon Kuper 'in futbol ile ilgili yazdığı kitabın ismidir. Futbol dünyası ile ilgili yazılmış en çarpıcı en etkileyici kitap dır, kitabın içeriğinden çok adeta bir deyim haline gelen " Futbol asla sadece futbol değildir " in kendimce bir değerlendirmesini yapmak istedim, nedir peki futbol ??? bunu bir kaç cümle ile özetlemeye çalışmak çok zor bir durum olsa gerek, herkesin kendince bir değerlendirmesi muhakkak vardır, dünyanın en çok sevilen kitleleri arkasından sürükleyen milyarlarca dolar ekonomik değere sahip dünya üzerinde yaşayan birçok insanın yaşam biçimi olan bu spora yapılacak olumlu ve olumsuz bir çok yoruma rastlayabilirsiniz. Olayın ekonomik, sosyolojik boyutlarına fazla girmek istemiyorum, Futbol oynamayan bilmez, sadece seyretmek yetmez o bir tutkudur, bir çok biçimiyle hayatın ta kendisine benzer futbol, an be an ne olacağı bilinmez ikisinde de, mücadele etmeyen kazanamaz aynı hayatta olduğu gibi futbolda da, Bazılarına göre futbol 22 tane adamın saha içinde deli gibi koşturduğu ve binlerce insanın stadda, milyonların Tv başında seyrettiği bir ahmaklıktır futbol, kimine göre hayatın anlamı, renklerin kutsallığı, aidiyet duygusudur futbol, tıpkı benim sarı – lacivert renklere tutkunluğum gibi, Tıpkı benim pazara kadar değil, ölene kadar fenerli olduğum gibi...)))

2 yorum:

Adsız dedi ki...

futbol hakkındaki görüşlerine aynen katılıyorum hepsinin altına imzamı atarım futbol benim her şeyim kara kartal oleyyyy kara kartal oleyyyyyyyy sende iyisin hoşsunda tuttugun takım yaramaz be abii gel sende beşiktaşı tut dogru yolu bul.

ümit BALÇIK dedi ki...

ah be tosunum...! beni çok iyi tanımadığın belli, tanısaydın eger ölünceye kadar değiştirmeyecegim 3 şeyin sırasıyla 1-dinim 2-cinsiyetim 3-sarı kanaryam oldugunu bilirdin ))))